maanantai 15. heinäkuuta 2013

Mariel Designin tarina

Mariel Design on nuoren pariskunnan perustama yritys. "Olemme molemmat alunperin Venäjältä kotoisin. Minä olen paluumuuttaja, joka on asunut täällä yli 20 vuotta, koulutukselta olen merkonomi ja Marina 5 vuotta, koulutukseltaan vaatturi", kertoo Aleksandr Heino.




Mariel Designin juuret ovat Marinan käsityöharrastuksessa: "Marina on pitkään harrastanut käsitöitä. Siihen ensimmäisiä kosketuksia opasti hänen inkerinsuomalaisen mummonsa. Sitten mm. fimo-massa vei mennessään. Minä olen opetellut kädentaitoja viimeiset pari vuotta ja osallistun valmistusprosessiin yhä enemmän", kertoo Aleksandr.





Harrastus muuttui työn teoksi muutama vuosi sitten, kun pariskunta lähti markkinoille kokeilemaan, käyvätkö korut kaupaksi: "Huomasimme, että ihmiset olivat kiinnostuneita niistä ja opiskelun ohella perustimme toiminimen. Sen jälkeen valikoimamme on muuttunut melko lailla, ja haluamme jatkuvasti tuoda jotain uutta ja kehittää tuotantoamme. Suomessa Marina kävi vaatetusalan opinnot ja siitä tulivat nappikorvakorut sekä pussukat myös Marielin tuotantoon."

Jutun kuvissa Mariel Designin koruja ja yhdessä niistä myös itse pariskunta Heino. Mariel Designin tuotteita pääset kurkkaamaan enemmän tästä : KLIK!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti