torstai 23. toukokuuta 2013

Loru mukaan joukkoon!

"Yhteistyössä on pienten yritysten voima ja kilpailu pitää tuotteet tuoreina ja mielenkiintoisina. Nykypäivän asiakas haluaa ostamisen olevan helppoa ja myös elämyksellistä. Virtuaalinen "aarrekauppa" saa asiakkaan palaamaan kerta toisensa jälkeen paikalle."

Näin miettii Susanna Toivanen astubutiikkiin.fi -palvelun hyödyistä. Susannan päätti, että Loru lähtee mukaan, kun oli kuullut hyvää kolleegoiltaan, tutustuttuaan Butiikin blogiin ja nähtyään minut Kierrätystehtaalla. Seuraavassa lisää Susannan ajatuksia koskien palvelua sekä Lorun tarina.




Miten näet yrityksesi hyötyvän portaalista?

Yksin yrittäjällä suurin ongelma on aina ajan riittäminen. Hoidettavia asioita on paljon ja tuotantokin on yleensä pääosin omissa käsissä. Yhden asian hoitaminen on aina pois ajasta jonka voisi käyttää toisen asian hoitamiseen. Markkinointi ja positiivisen imagon luonti on pienyrittäjälle hurjan tärkeä asia. 60€/kk on pieni hinta siitä että tiedän yritykseni markkinoinnin olevan hyvissä käsissä ja aikani vapautuu itse "pääasiaan".

Miksi näet, että juuri sinun yrityksen tuotteet sopivat portaaliin? 

Lorun tuotteet suunnitellaan ja valmistetaan Suomessa hyödyntäen kierrätysmateriaaleja ja teollisuuden ylijäämää. Tuotteet ovat ekologinen vaihtoehto käsityötä, yksilöllisyyttä ja kotimaisuutta arvostavalle. Pieniä käsityöyrityksiä on Suomessa paljon, mutta kuluttajan on niitä vaikea löytää, koska tekijöiden aika ei riitä yrityksensä markkinointiin. Se, että portaalissa on samaan aikaan nähtävissä monen pienen tekijän tarjonta on iso etu sekä asiakkaalle että yrittäjille; aikaa säästyy kummaltakin.




Minkälaisten yritysten näet sopivan hyvin portaaliin?

Ekologisuus on päivän sana ja se voi ilmetä yrityksen toiminnassa ja/tai tuotteissa monin tavoin. Käsityö on ilmiönäkin nousussa ympäri maailmaa; käsityö tarkoittaa yleensä myös laatua. Yksilöllisyys tekee tuotteesta asiakkaalle arvokkaan. Näiden asioiden yhdistäminen ja halu tehdä yhteistyötä muiden samankaltaisten yrittäjien kanssa ovat avainsanoja, kun yritys miettii portaaliin mukaan lähtemistä.




Lorun tarina

Design Susanna Toivanen on vuonna 2008 perustettu yhden naisen ekodesignyritys, joka valmistaa Loru-merkillä ekologisia tyttöjen vaatteita sekä naisten kierrätyskoruja. Mallistoissa pyritään hyödyntämään mahdollisimman paljon kierrätysmateriaaleja sekä teollisuuden ylijäämämateriaaleja. Ekologisuus näkyy myös tuotteiden suunnittelussa. Vaatteet on suunniteltu pitkäikäisiksi ja kaavoituksessa on pyritty siihen, että tuotannosta aiheutuisi mahdollisimman vähän jätettä.


Loru-vaatteen tunnistaa iloisista väreistä sekä pyöreistä, runsaista muodoista. Kuoseista löytyy skandinaaviseen makuun istuvia raikkaita raitoja, ruutuja sekä palloja.  Ripauksen romantiikkaa vaatteisiin tuo runsas vintage-pitsisomisteiden käyttö.

Naisten herkät, mutta näyttävän värikkäät pitsikorut täydentävät Lorun tuoteperhettä. Korut valmistetaan vintage-pitsiliinoista. Liinat erotellaan pienempiin osiin, värjätään käsin sekä kovetetaan kosteutta kestävällä tekstiilin kovetusaineella. Jokainen Loru valmistetaan käsityönä pienessä kotistudiossa Helsingin Heikinlaaksossa. 

Susanna on jäsenenä Helsinkiläisessä käsityöosuuskunta Taikarasiassa. Osuuskunnalla on myymälä tällä hetkellä Kiseleffin talossa, Aleksanterinkadulla. Loruja löytyy myös muutamalta jälleenmyyjältä ympäri Suomen.


*****

Kiitos Susanna, ja tervetuloa Loru mukaan joukkoon! Lorun tuotteita voit käydä ihastelemassa yrityksen verkkosivuilla (KLIK), ja syksyllä tuotteet päivittyvät osoitteessa astubutiikkiin.fi.

Jutun kuvat on saatu jutun käyttöön ja kuvaavat Lorun tuotteita - paitsi viimeisessä hymyilee itse Susanna.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti