torstai 17. tammikuuta 2013

Mikä tekee Butiikista houkuttelevan yrityksen kannalta?

Butiikin monipuolinen valikoima itsessään houkuttelee enemmän kuluttajia Butiikkiin kuin yksittäisten pienten nettikauppojen valikoima. Kuluttajien käyntejä Butiikissa lisäävät myös Butiikin ylläpitäjän eli minun markkinointitoimenpiteet; Butiikin Facebook-sivujen päivitykset, Butiikin blogin päivitykset, markkinointipostit ja -käynnit seudullisissa elinkeinoyhtiöissä sekä erikseen suunniteltavat markkinointitoimenpiteet, joista alustavasti olen ajatellut
  • google-markkinointia, eli Butiikin mainos tulee esille tietyillä hakusanoilla
  • facebook-markkinointia, eli Butiikin mainos tulee esille tiettyjen käyttäjien profiilin ja mieltymysten perusteella
  • kunkin mukana olevan yrityksen auton tuulilasiin kiinnitettävät mainostarrat tai pyörään kiinnitettävät viirit
Erikseen suunniteltavat markkinointitoimenpiteet ovat riippuvaisia siitä, kuinka paljon yrityksiä saadaan mukaan, eli kuinka paljon jää rahaa Butiikin ylläpidon jälkeen markkinointiin.

EDIT 13.3.2013: Myöhemmin päätin, että markkinointiin käytetään alkuvaiheessa ainakin 1400 euroa kuukaudessa, kun ja jos Butiikissa on mukana 50 valmistajaa. Markkinointibudjettia korjataan mukana olevan yritysmäärän kasvaessa.

Butiikki ottaa vastuulleen tarvittaessa nettikaupan perustamisen, ylläpidon ja kanssakäynnin kuluttajan kanssa. EDIT 13.3.2012: Nettikauppaominaisuus toteutetaan myöhemmin, kun ja jos sille riittää tarpeeksi kysyntää. Yritys itse tai sen valtuuttama nettikauppa vastaa kuitenkin tuotteiden "viemisestä" Butiikkiin, siitä että myytäviä tuotteita on, jos kysyntä kohtaa ja tuotteen postittamisesta kuluttajalle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti