torstai 24. tammikuuta 2013

Maksut ja tulot

En ole varmaankaan täyden kympin bisnes-ihminen, minkä takia tuntuu toisaalta oudolle, että olen niin innoissani perustamassa kaupallista portaalia. Toisaalta olen kuitenkin jalat maassa -tyyppi haaveilujen lomassa, joten pakosta olen joutunut miettimään, miten rahoittaisin putiikin toiminnan ja saisin jotain palkkaa myös itse toiminnasta.

Mikä summa ei ole yritykselle liikaa ja toisaalta niin vähän, että liittyminen palveluun alkaa kiinnostaa?

Minun on saatava vähintään 50 valmistajaa mukaan, sillä muuten rahat eivät riitä markkinointiin ja toisaalta muuten portaali ei ole tarpeeksi houkutteleva. Olen ajatellut, että kuukausimaksu yhtä valmistajaa kohden olisi 60 €/valmistaja.

EDIT: Olen suunnitellut aloituskampanjan, jossa kuukausimaksu on vain 35 euroa vuoden 2013 loppuun asti, jos sopimus tehdään viimeistään toukokuussa 2013. Tuloni olisivat suhteessa huomattavasti pienemmät, mutta tällä saisin ehkä useamman yrityksen hyppäämään mukaan tähän vielä tuntemattomaan portaaliin mukaan.

Mainostulojen suhteen en tiedä, mitkä ovat yleisesti ottaen hinnat; siksi ajattelin, että ensimmäisten kuukausien mainontabannerit huutokaupattaisiin mukana olleiden yritysten kesken. Kuulostaako hyvälle?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti